БАТУТНА ПІДГОТОВКА ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ГІМНАСТОК

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/spectrum/2024-1-5

Ключові слова:

батутна підготовка, гімнастика спортивна, тренувальний процес, гімнастки, групи підготовки

Анотація

Спортивна гімнастика належить до складно-координаційних видів спорту. Для виконання складних технічних елементів, задля полегшення вивчення дій зі складеною структурою рухів, тренери використовують «додатковий» снаряд – батут. Як тільки в спортивній гімнастиці дівчата почали виконувати обертання в поздовжній осі й «переносити» акробатичні елементи та стрибки на гімнастичний килим та інші види гімнастичного багатоборства, то тренери частіше почали користуватися батутом. Цей снаряд також можна використовувати для розвитку фізичних якостей гімнасток як частину батутної підготовки. Мета. Обґрунтувати взаємозв’язок батутної підготовки на тренувальний процес гімнасток. Методи. Аналіз науково-методичної літератури; анкетування фахівців в галузі гімнастики спортивної; педагогічне спостереження; педагогічний експеримент. Результати. Проведені дослідження показали, що для повноцінної підготовки гімнасток будь-якого віку необхідно використовувати батут. Аналіз анкетування фахівців, які працюють з дівчатами в галузі гімнастики спортивної, показав, що використання батутної підготовки допомагає тренерам під час розвитку фізичних якостей гімнасток, набуттю навичків, навчанню елементів та іноді заміняють деякі снаряди для якісного виконання вправ в полегшених умовах. Педагогічне спостереження та педагогічний експеримент показали, що під час використання батутної підготовки якість навчання підвищується в середньому на кілька процентів, в деяких групах – у два-три рази. Тому в тренувальному процесі гімнасток батут можно вважати головним снарядом для оволодіння складно-координаційними діями та розвитку фізичних якостей в полегшиних умовах.

Посилання

Bernstein N.A. On dexterity and its development. M.: FiS; 1991. pp. 144–162.

Morgeshenko O.P. Curriculum for children’s and youth sports schools, specialized children’s and youth schools of the Olympic reserve, schools of higher sports skills (sports gymnastics). Kyiv: RNMK DKU; 2003. 140 p.

Omelyanchyk-Zyurkalova OюO. Rules of Gymnastics Competitions. Kyiv: MUSSMS UFG, 2018. 123 p.

Salyamin Yu.M. Curriculum for children and youth sports schools, specialized children and youth schools of the Olympic reserve, schools of higher sports skills (trampoline jumping). Kyiv: RNMK MMSU, 2020. 109 p.

Smolevsky V.M. Artistic gymnastics. Kyiv: OL, 1999. 462 p.

Завантаження

Опубліковано

2024-05-30

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПІДГОТОВКИ СПОРТСМЕНІВ