СУТНІСТЬ І ЗМІСТ КОРПОРАТИВНИХ КОМУНІКАЦІЙ ФІТНЕС-ОРГАНІЗАЦІЙ У СУЧАСНИХ ЕКОНОМІЧНИХ УМОВАХ
DOI:
https://doi.org/10.32782/spectrum/2024-3-6Ключові слова:
комунікації, внутрішні та зовнішні комунікації, інтегровані маркетингові комунікації, комунікаційна система організаціїАнотація
Вступ. Статтю присвячено визначенню сутності, змісту та ролі сучасних корпоративних комунікацій. У статті розглядаються основні принципи побудови комунікаційної системи організації, проаналізовано елементи та етапи комунікаційного процесу й основні комунікаційні бар’єри. За результатами дослідження запропоновано структурну схему комунікаційної системи організації. Мета дослідження – розглянути та проаналізувати сутність, роль і специфіку корпоративних комунікацій у фітнес-організаціях у сучасних економічних умовах. Методи дослідження: аналіз наукової літератури та джерел з інтернету, в тому числі контент-аналіз, порівняння, системний підхід та узагальнення. Результати. У статті досліджено різні підходи до поняття «комунікація». Проаналізовано не лише сильні та слабкі сторони кожного підходу, але й надано нове, більш комплексне визначення корпоративних комунікацій. Також проведено глибокий аналіз таких комунікацій у фітнес-організаціях і запропоновано основи для розроблення та впровадження ефективної комунікаційної стратегії. Висновки. Ефективні корпоративні комунікації відіграють ключову роль у фітнес-індустрії. Чітка та послідовна комунікація з клієнтами, співробітниками й іншими зацікавленими сторонами може допомогти фітнес-організаціям створити міцний бренд, підвищити лояльність клієнтів та досягти своїх бізнес-цілей. Для побудови ефективних корпоративних комунікацій фітнес-організації повинні розробити комплексну стратегію, виділити відповідні ресурси, використовувати багатоканальний підхід, створити культуру відкритого спілкування і постійно вимірювати та оцінювати свої зусилля.
Посилання
1. Архипова Є.О., Гула М.С. Сучасні тенденції формування системи корпоративних комунікацій в державних органах. SWorld Journal. 2020. № 06–03. С. 75–83. URL: https://doi.org/10.30888/2663-5712.2020-06-03-028 (дата звернення: 27.06.2024).
2. Бєляков О.О. Масова комунікація та екологічна політика. Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. Київ, 2001. 149 c. URL: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=book.index&book=28 (дата звернення: 27.06.2024).
3. Бородай М.О. Виклики і ризики корпоративних комунікацій у сучасній ситуації воєнного часу. Особливості трансформації комунікацій в умовах новітніх суспільних викликів : ІІ науково-практична конференція, м. Київ, 15 лютого 2023 р.: тези доповідей ; Національний університет «Києво-Могилянська академія», Кафедра зв’язків з громадськістю. Київ : НаУКМА, 2023. С. 4–6. URL: https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/25697 (дата звернення: 27.06.2024).
4. Гірченко Т.Д., Дубовик О. Маркетинг : навчальний посібник. Київ : «Фірма «ІНКОС», Центр навчальної літератури, 2007. 255 с.
5. Дьомін М., Єдинак В. Побудова комунікаційного процесу в організації. Innovation and Sustainability. 2023. № 3. С. 65–71. URL: https://doi.org/10.31649/ins.2022.3.65.71 (дата звернення: 27.06.2024).
6. Завербний А. Комунікаційні стратегії: проблеми та перспективи формування і реалізування за умов євроінтегрування. Innovation and Sustainability. 2020. № 1. С. 13–19. URL: https://doi.org/10.31649/ins.2022.1.13.19 (дата звернення: 27.06.2024).
7. Лозовський О.М., Заяц О.М. Управління комунікаційним процесом на підприємстві. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ. 2020. С. 133–137. URL: https://doi.org/10.36074/11.12.2020.v1.43 (дата звернення: 27.06.2024).
8. Олтаржевський Д.О. Внутрішньофірмові медіа та їх значення в корпоративних комунікаціях. Інформаційне суспільство. 2012. № 16. С. 5–9. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/is_2012_16_3 (дата звернення: 27.06.2024).
9. Петрук Н.К. Організація як суспільний феномен: засади соціально-філософського аналізу. Мультиверсум. Філософський альманах. 2004. № 43. С. 102–114.
10. Примак Т.О. Маркетингові комунікації в системі управління ринковою діяльністю підприємства : дис. ... д-ра екон. наук : 08.06.01. Київ, 2004. 616 с.
11. Різун В.В. Теорія масової комунікації : підручник для студентів галузі 0303 «Журналістика та інформація». Київ : Видавничий центр «Просвіта», 2008. 260 с.
12. Ромат Є. Трансформація моделі державного управління рекламною діяльністю у перехідних умовах : монографія. Київ : Вид-во НАДУ, 2003. 380 с.
13. Сагер Л.Ю. Аналіз теоретичних основ внутрішніх комунікацій як необхідної умови ефективного управління підприємством. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. № 1. С. 128–136. URL: https://doi.org/10.21272/mmi.2011.1-15 (дата звернення: 27.06.2024).
14. Тихомирова Є. Корпоративні комунікації: посібник для студентів вищих навчальних закладів. Луцьк : ФОП Захарчук В.М., 2013. 216 с. URL: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/2490 (дата звернення: 27.06.2024).
15. Федерація фітнесу України. URL: http://fitness-federation.org.ua/ (дата звернення: 27.06.2024).
16. Філіпов В. Комунікативні процеси в ефективному управління. Вісник Національного університету оборони України. 2021. № , 61(3). С. 107–114. URL: https://doi.org/10.33099/2617-6858-2021-61-3-107-114 (дата звернення: 27.06.2024).
17. Хміль Ф.І. Менеджмент : підручник. Київ : Вища школа, 1995. 351 с.
18. Цуруль О.А. Менеджменту державних організаціях : навчальний посібник. Київ : КНЕУ, 2002. 144 с.
19. Яловега Н.І. Принципи застосування основних комунікаційних інструментів у діяльності підприємств споживчої кооперації. Wiadomosci naukowej mysli – 2007 : матеріали III Міжнародної науково-практичної конференції (м. Пржемишль, 1–15 листопада 2007 р). Пржемишль : Nauka i studia, 2007. Т. 2. С. 23–26. URL: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/4951 (дата звернення: 27.06.2024).
20. American Council on Exercise, ACE. URL: https://www.acefitness.org/ (дата звернення: 27.06.2024).
21. Autumn Edwards, Chad C. Edwards, Shawn T. Wahl, Scott A. Myers The Communication Age: Connecting and Engaging. Publisher: SAGE Publications, Inc; Fourth edition. 2023. 528 р.
22. Cornelissen J.P. Corporate communication: aguide to theory and practice. 2nd ed.SAGE Publications Ltd, 2008. 296 p.
23. Debra Atkinson. Fitness Marketing Mastery. Publisher: Voice For Fitness. 2014. 146 р.
24. International Association of Clubs and Sports (IHRSA). URL: https://www.healthandfitness.org/ (дата звернення: 27.06.2024).
25. James Е. Grunig, Larissa A. Grunig. Public Relations Research Annual: Volume 2 Publisher: Routledge; 1st edition. 2020. 265 p.
26. Kotler P. Marketing management.11thed.Prentice Hall, 2002. 768 p.
27. Lahiff J.M., Penrose J.M., Huseman R.C. Business communication: Strategies and skills. 5th ed. Prentice Hall, 1997. 634 p.
28. Mel Loy. Communication lessons learned from the fitness industry. 2023. URL: https://www.linkedin.com/posts/coach-vani_communication-fitnessboosts-confidence-activity-7074252351137566720-RFxu (дата звернення: 27.06.2024).
29. Philip T. Kotler & Gary Armstrong. Principles of Marketing, 18th Global Edition. 2020. 731 р.
30. Phillips R., Stakeholder Theory and Organizational Ethics. Publisher: Berrett-Koehler Publishers; 1st edition. 2003. 2016 р.
31. Schultz D.E., Tannenbaum S.I., Lauterborn R.F. The new marketing paradigm: Integrated marketing communications. McGraw Hill Professional, 1996. 240 p.
32. Scott M. Cutlip, The Unseen Power: Public Relations: A History. Publisher: Routledge; 1st edition. 2013. 830 p.